Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Můj první Chlebovický krpál

     Za poslední dva roky se v mém životě stala řada zásadních událostí. Vypořádal jsem se s nimi po svém a rozhodl jsem se své činy zveřejnit, snad někomu mé články pomohou.

     Je 6. září 2013, jedu v sanitce do nemocnice, mám třetí ataku roztroušené sklerózy, velmi vysoký krevní tlak, pulzující brnění v rukou a nohou, částečně ochrnuté ruce, svalový spasmus horní poloviny těla, rozmazané vidění, obrovskou únavu,  chůze s oporou jen na velmi krátkou vzdálenost a říkám si, že na tomto světě asi končím.

     Tak takhle to nezačalo, ale byl to jeden z okamžiků, jenž natrvalo změnil můj život. Co bylo předtím, není až tak důležité, stejně tak asi ani to co následovalo, ačkoli mi to změnilo život k lepšímu. Důležité je co se děje v tuto chvíli, nebo co se stalo 7. 6. 2015.

     7. června 2015 jsem vyrazil směr Chlebovice na 3. ročník Chlebovického krpálu. Od října 2014 jsem lehce trénoval, nejdříve mě předbíhali i žáci prvního stupně základní školy, ale postupně krůček po krůčku jsem se zlepšoval, až jsem se dostal na úroveň začátečníků v mé věkové kategorii. Chlebovický krpál mi připadal jako rozumný začátek na cestě k běžeckým úspěchům, ale musím přiznat, že tato trať není vůbec jednoduchá a musel jsem si hrábnout až na dno.

     Počasí nám přálo, možná až moc, prostředí bylo velmi příjemné, komorní až rodinné. Přivítal mne pěkný Chlebovický sportovní areál, při prezentaci každý obdržel tradiční tatranku a po úspěšně ukončeném závodě funkční ponožky. Po prezentaci byl dostatečný prostor na seznámení se s tratí, chvíli soustředění, procvičení, byly k dispozici šatny, WC, sprchy i občerstvení. Trať byla dobře označena a dostatečně vybavena tekutinami v cíli i pod sjezdovkou. Pořadatelé prostě odvedli svou práci na výbornou, o čemž ostatně svědčí i pořízená fotodokumentace a video.

     Kolem třetí hodiny jsem společně s ostatními účastníky běhu veřejnosti vyrazil na trať, nedělal jsem si iluze, že bych dokázal udržet krok s ostatními a poslušně již na začátku jsem se zařadil na konec startovního pole. Chvíli jsem se držel na chvostu, ale už na asfaltce mi všichni utekli. Celkem v poklidu jsem se dostal pod sjezdovku a tam to teprve začalo. Od poloviny sjezdovky jsem již potkával první vracející se, kteří závod dokončili, a povzbuzovali mne společně s ředitelem závodu. Postupně opět krůček po krůčku jsem ji vyšlapal až ke schodům rozhledny, co se dělo na schodech si moc nepamatuji. Teď po pár dnech si uvědomuji, že se na těch schodech ve mně něco zlomilo a přestal jsem s tratí bojovat, ale ztotožnil se s ní, spřátelil a zřejmě proto mne nechala závod dokončit. Na co ovšem nikdy nezapomenu, je poslední schod, to co jsem prožíval po dokončení trati, se nedá slovy popsat. Byl to totální pocit štěstí a vyčerpání. Před závodem jsem si v duchu představoval, jak budu vyskakovat radostí, ale zbyly mi síly jen na lehký úsměv.

     Obyvatelé Chlebovic, mohou být hrdí na tuto akci, stejně tak jako její organizátoři, kterým za to velké díky. V mém životě to byla opět další událost, jenž mne změnila k lepšímu. Pokusím se přivést k běhu i zbytek mé rodiny a příští rok snad už dorazíme všichni.  Možná strhu svým příkladem i další zdravotně postižené a příští rok bude i kategorie ZTP, a ti co už tyto tratě nezvládnou, si snad najdou činnost, kterou dokáží, protože je důležité něco dělat, byť by se to zdálo nevýznamné a skončí to posledním místem, jako i já skončil na Chlebovickém krpálu 2015.

 

Autor: Marek Ocieczek | úterý 16.6.2015 21:54 | karma článku: 13,97 | přečteno: 740x
  • Další články autora
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

VIDEO: Polská romantika na palubě letadla. Pilot požádal letušku o ruku

24. dubna 2024  18:17

O pořádnou dávku romantiky se postaral polský pilot, který požádal o ruku svou přítelkyni letušku...

Desítky miliard dolarů pro Ukrajinu a zákaz TikToku. Biden to podepsal

24. dubna 2024  17:16,  aktualizováno  17:46

Aktualizujeme Ve středu podepsal americký prezident Joe Biden po několikaměsíčním schvalování v Kongresu zákon...

Policie zadržela mladíka, který v tachovské škole vyhrožoval blízkým spolužačky

23. dubna 2024  15:03,  aktualizováno  24.4 17:22

Policisté v úterý zadrželi ve škole v Tachově mladíka, který nožem vyhrožoval zabitím. Při...

Izrael pokročil v přípravě akce v Rafáhu, civilisty ochrání, uvedl mluvčí vlády

24. dubna 2024  16:55

Izrael pokročil v přípravách pozemní operace namířené proti palestinskému hnutí Hamás v Rafáhu na...

  • Počet článků 0
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 0x
q

Seznam rubrik